-
Odstąpienie od umowy
Załącznik nr 1 do regulaminu
pobierz formularz odstąpienia od umowy
pobierz pouczenie o odstąpieniu od umowy
Pouczenie o odstąpieniu od umowy
Informacje dla klienta
Klient (Konsument) ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży produktów zakupionych w sklepie w ciągu 14 dni od ich otrzymania na zasadach poniższych, szerzej opisanych w ustawie z dnia 30.05 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 nr 827).
Z uprawnienia wynikającego z przytoczonej ustawy, nie mogą skorzystać klienci, którzy nabywają produkty w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą.
Otrzymanie produktu niezgodnego z zamówieniem rozpatrywane jest według procedury reklamacji z tytułu rękojmi.
Ważne!
Art. 28 Bieg terminu do odstąpienia od umowy
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
-
dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów; -
dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
Art. 30. Tryb odstąpienia od umowy
-
Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy.
-
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
-
Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, konsument może także odstąpić od umowy:
-
a) przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy;
-
b) przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy. Formularz pod linkiem wersja listowna lub elektroniczna)
-
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 3.
Art. 32. Obowiązki przedsiębiorcy po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy
-
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
-
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Koszty dodatkowych usług np. wniesienia nie podlegają zwrotowi
Klient otrzyma zwrot kosztów dostarczenia najtańszej możliwej formy dostawy pomimo wybrania droższej spośród dostępnych w ofercie sprzedaży.
Art. 34. Zwrot towaru po odstąpieniu od umowy
-
Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
-
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
-
Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art.12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.
Produkt mający stanowić pełny zwrot środków pieniężnych nie może być użytkowany, a jedynie oceniony w granicach możliwego nienaruszenia czy spełnia wymagania Klienta.
Koszty zwrotu produktu pokrywa Klient (Kupujący).
Zwrotu środków pieniężnych dokonujemy do 14 dni od otrzymania przesyłki zwrotnej.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu mailowego : biuro@meblespot.pl lub telefonicznego +48 519479333
pełna treść regulaminu pod linkiem przejdź do strony