• Odstąpienie od umowy

Załącznik nr 1 do regulaminu
pobierz formularz odstąpienia od umowy
pobierz pouczenie o odstąpieniu od umowy

Pouczenie o odstąpieniu od umowy

Informacje dla klienta

Klient (Konsument) ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży produktów zakupionych w sklepie w ciągu 14 dni od ich otrzymania na zasadach poniższych, szerzej opisanych w ustawie z dnia 30.05 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 nr 827).

Z uprawnienia wynikającego z przytoczonej ustawy, nie mogą skorzystać klienci, którzy nabywają produkty w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą.

Otrzymanie produktu niezgodnego z zamówieniem rozpatrywane jest według procedury reklamacji z tytułu rękojmi.

Ważne!

Art. 28 Bieg terminu do odstąpienia od umowy

Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

  1. dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
    a) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
    b) polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;

  2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

Art. 30. Tryb odstąpienia od umowy

  1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy.

  2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

  3. Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, konsument może także odstąpić od umowy:

  • a) przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy;

  • b) przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy. Formularz pod linkiem wersja listowna lub elektroniczna)

  1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 3.

Art. 32. Obowiązki przedsiębiorcy po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy

  1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.

  2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

  3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Koszty dodatkowych usług np. wniesienia nie podlegają zwrotowi

Klient otrzyma zwrot kosztów dostarczenia najtańszej możliwej formy dostawy pomimo wybrania droższej spośród dostępnych w ofercie sprzedaży.

Art. 34. Zwrot towaru po odstąpieniu od umowy

  1. Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.

  2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.

  3. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.

  4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art.12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.

Produkt mający stanowić pełny zwrot środków pieniężnych nie może być użytkowany, a jedynie oceniony w granicach możliwego nienaruszenia czy spełnia wymagania Klienta.

Koszty zwrotu produktu pokrywa Klient (Kupujący).



Zwrotu środków pieniężnych dokonujemy do 14 dni od otrzymania przesyłki zwrotnej.



W razie pytań zapraszamy do kontaktu mailowego : biuro@meblespot.pl lub telefonicznego +48 519479333

pełna treść regulaminu pod linkiem przejdź do strony