• Reklamacja

pobierz formularz zwrotu




............................................

Miejscowość, data

Pełna nazwa sprzedawcy

Adres siedziby sprzedawcy

............................................

Imię i nazwisko konsumenta

.......................................

.......................................

.......................................

Adres konsumenta

numer telefonu

adres e-mail

Formularz reklamacyjny

Wybierz żądanie i wypełnij puste pola:

a) żądanie naprawy/wymiany

Zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu ……….. [nazwa towaru] jest niezgodny z umową. Niezgodność z umową polega na ……….. Brak zgodności z umową został stwierdzony w dniu……….. W związku z tym na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 43d) żądam:

  • wymiany towaru na nowy*

  • nieodpłatnej naprawy towaru*

b) żądanie obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy w przypadku istotnego braku zgodności towaru z umową bez wcześniejszego skorzystania z naprawy/wymiany

Zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu……….. [nazwa towaru] jest niezgodny z umową. Niezgodność z umową polega na ……….. Brak zgodności z umową został stwierdzony w dniu……….. W mojej ocenie brak zgodności z umową jest istotny, gdyż …………….. W związku z tym na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 43e):

  • żądam obniżenia ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………..) zł. Proszę o zwrot podanej kwoty na konto ………... / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar*

  • odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto ……….. / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar*

c) żądanie obniżenia ceny po wcześniejszym żądaniu naprawy/wymiany

Zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu ……….. [nazwa towaru] jest niezgodny z umową. Niezgodność z umową polega na ……….. Brak zgodności z umową został stwierdzony w dniu ……….. Ponadto wskazuję, że:

  • przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową poprzez naprawę lub wymianę, gdyż ………..*

  • przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową poprzez naprawę lub wymianę gdyż ………...*

  • brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową, gdyż ………..*

  • przedsiębiorca oświadczył / z okoliczności sprawy wynika, że przedsiębiorca nie doprowadzi towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, gdyż ………..*

W związku z tym na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 43e) żądam obniżenia ceny towaru o kwotę ………... (słownie: ………..) zł. Proszę o zwrot podanej kwoty na konto ………... / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar.*

d) żądanie odstąpienia od umowy po wcześniejszym żądaniu naprawy/wymiany

Zawiadamiam, że zakupiony przeze mnie w dniu ……….. [nazwa towaru] jest niezgodny z umową. Niezgodność z umową polega na ……….. Brak zgodności z umową został stwierdzony w dniu ……….. W mojej ocenie brak zgodności z umową jest istotny, gdyż ……….. Ponadto wskazuję, że:

  • przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową poprzez naprawę lub wymianę, gdyż ……….. *

  • przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową poprzez naprawę lub wymianę gdyż ……….. *

  • brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową, gdyż ……….. *

  • przedsiębiorca oświadczył / z okoliczności sprawy wynika, że przedsiębiorca nie doprowadzi towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, gdyż ……….. *

W związku z tym na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 43e) odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar.*

………………………

Podpis konsumenta

* Niepotrzebne skreślić

Załącznik: dowód zakupu (opcjonalnie) i/lub nr zamówienia